12 Kasım 2010 Cuma

TAVUK BÜRYAN...


iyide bu resimdeki tavuk değil et dediğinizi duyar gibiyim.malesef bu resmim benim büryanımın resmi değil:(netten aldım ama en az zararsızı bu gibi geldi.çünkü bi yemek kitabına ait gibi gözüküyo.başka arkadaşların resimlerini alamk istemedim.ben yapmışım sanılmasın diye.idare ediverin sizde:) gelelim benim tavuk büryana,yemek akşam için bir güzel hazırlandı,pişirildi,sofraya getirildi ve yenildi efendim.tabi ben yemekden önce resim çekmeye alışık olmadığımdan unutuverdim resmini çekmeyi.blog işinde yeniyim ya ondan olsa gerek:)ama bi dahaki sefer yapınca söz yayınlıcam.zaten önümüz kurban bayramı,aslen et ile yapılıyor zaten bu yemek,bide etlisini yaparız:) gelelim artık yapılışına....
malzemeler
  • 2 su bard pirinç(ıslatılmış)
  • 5 parça tavuk butu,talenks(butun kemiksiz hali) yada baget
  • 1 soğan
  • 1 domates
tuz,karabiber,kırmızıbiber,köri yada bağdat tavuk harcı
pirinci ıslayalım önceden(fırında pişeceği için gerekli).tavuklarıda bol suda haşlayalım.tavukalar pişince baharatlarla ovuşduralım.bağdat tavuk harcı varsa şiddetle tavsiye ederimö tavuğa çok yakışıyo,döner gibi oluyo tadı.ben bazen vakdim varsa tavukları bide kızgın yağda çeviriyorum biraz,kızarmış daha çok seviyoruz.ama kızartmayabilirsinizde.hatta talenksle haşlamadan direk tavada soteliyorum baharatlarla öyle çok daha güzel oluyor ama tavuk suyu gerek.soğanı kavuralım,domatesi ilave edelim,pirinçleride kavuralım 3 bardak tavuk suyunu ve tuzunu da ekleyip ısıya dayanıklı bi cam kaba alalım pirinçleri.biraz nane serpelimüzerine de tavukları dizelim ve 220 derece fırına verelim.fırını 5 dkk sonra 200 e indirelim.pirinç pişene kadar fırında tutalım ama dikkat edim fazla kalırsa pirinç kıtırlaşmasın.
bildiğimiz pilav deyip geçmeyin,hem pratik em lezzetli bi yemek.soğanla pirincin kavrulması ve fırına girmesi çok değişdiriyo tadını.siz zevkinize göre içine kırmızı yada sivri biberde ekleyebilirsiniz hatta sarımsak bile,yaratıcılıkda sınır yok yemek yaparken.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder