26 Haziran 2011 Pazar

tuvalet eğitiminde ilk 2 gün.....

bir kaç gün önceden lazımlığa,tuvalete alıştırmaları yapmışdık zaten,sifon çekmek çok işe yarıyo,daha doğrusu çocuklara sifon çekdirmek işe yarıyor ve çok hoşlarına gidiyor,eğer tuvalete gitmek istemiyorlarsa sifon çekdirin bol bol:) birde ablası,abisi varsa onlardan da görmesi iyi oluyor,gelelim bizim maceramıza,bizim ablamız olduğundan tuvalete alışıkdı zaten oğlum,llazımlığı da tuvaletten başka yere götürmedim ki başka yerde bu işin yapılacağını anlamasın,sonra lazımlığı odadan odaya taşımak zorunda kalmayalım diye lazımlığın tuvaletten çıkamayacağını anlattım,temizlik açısından ve nerede tuvalete gideceği konusunda bilinçlenmesi açısından bence lazımlığın tuvaletten çıkmaması gerek...
      1.günün sonunda 10 kez altına,2 kez de lazımlığa çiş yapdı yatana kadar,fena değil deyip devam ettim,2,4,6... böyle artar diyerek pijama ve iç çamaşırı yıkadım gün boyu...
ancak gece çok zorlandım,saat başı telf kurup uyandım aliyi çişe götürmek için yanlız uykudan çişe gidince çocuk çok huzursuzlaşdı,yapmak istemiyorum diye ağlayıp durdu ve yapmadı da gece tuvalete ve bütün gece boyunca huzursuzdu,ağlayıp durdu,gece sonundada toplam 5 kez altına yapdı,5 kez üst değişdirip,çarşaf nevresim değiştirmek çocuğu da huzursuzlaşdırdı...gece eğitiminden korkmaya başladım...
sizlere bu konuda sorularım var,benim oğlum gece neredeyse 2 biberon süt içiyor,siz gece bez bağlamayı bırakdığınızda sütü ve sıvı yı da mı azalttınız çocuklarınızda,gece neler yapdınız,benim oğlum gibi en az 3-4 kere bezini ıslatıyormuydu çocuklarınız?
        2.gün daha iyiydi gündüz,4 kez lazımlığına çiş yapdı,4 kez de altına:) yarı yarıya öğrenmiş sayılır değilmi:)
gece de gene kaldırdım çişe,gene huzursuzdu,ama bu gece tuvalete götürdüğümde 1 kez çiş yapdı lazımlığına,ancak gene altınada da çiş yapmış...
bakalım bugün 3.günümüz,sabah anne çişim var dedi ve güne iyi başladık:)
 inş kısa sürer ve hem oğlum hemde benim için en az stresli bi şekilde biter bu maceramız...

1 yorum:

  1. gerçi tecrübelisin bu konuda ama ilk haftadan sonra sorun hemen hemen çözülmüş oluyor :)))

    YanıtlaSil