20 Aralık 2010 Pazartesi

kiremitte tereyağlı,kaşarlı alabalık:)


     uzun zamandır kiremitte alabalık yapmak için bu kiremit kaplardan bakınıyordum.bi şehirlerarası yolculukda mola yerinde bulunca hemen aldım.istanbulda eminönünde de varmış diye duymuşdum eminönüne yolu düşenlere...terifimize geçelim;
  •   2 tane  alabalık
  • 1 yemek kaşığı tereyağı
  • 1 domates
  • 1 biber
  • 1 limon
  • biraz maydanoz
  • 2 diş sarımsak
  • 5-6 tane mantar(olmasada olur)
  • 1 kase rendelenmiş kaşar
  • kırmızıbiber,karabiber

        balıklar temizlenir,yıkanır,tuzlanır.biraz karabiberle ovalanır.kiremit kapların içi terayağla yağlanır,üzerine kırmızıbiber serpilir.balıklar biri aşağı biri yukarı şekilde dizilir..üzerlerine doğranmış domates,biber,maydanoz,mantar konur.sarımsaklar soyulup bütün ilave edilir.süslemek için kenarlarına ortadan kesilmiş domates ve dilimlenmiş limon konur.üzerlerine tereyağı parça parça konur.200 derece fırında 20 dkk pişirilir.pişmesine yakın kaşarpeyniri de ilave edilir 5 dkk daha kızartılır...afiyet olsuuuun....

not;  balıklar fırından çıkar çıkmaz sofraya konup hemen yendiğinden pişmiş halini çekemedim malesef::)

5 yorum:

  1. çok güzel görünüyor, ben balığın hertürlüsünü çok sevdiğim için nasılda canım istedi şimdi :))

    afiyet olsun.

    YanıtlaSil
  2. ellerine sağlık bende şimdi balık yapacağım fırında:)))
    sevgiler

    YanıtlaSil
  3. aaa, kasarli nasil olur merak ettim, hemen yendigine gore guzel olmus :)

    YanıtlaSil
  4. pişmiş haliyle görsem iştahım kat kat kabarırdı sanırım:) ben çiğ balık elleyemiyorum :((
    ama balığı çok seviyorum bu tarifi en kısa zamanda deneyeceğim canım sana pişmiş foto gönderirim:))

    YanıtlaSil
  5. ama yapılmaz ki canım bu saatte:( çok canım istedi çoook:( Ben de mi bu kiremit kaplardan arasam, ne?

    YanıtlaSil